Ergometrija

Ergometrija je pretraga pomoću koje procjenjujemo koliko dobro se Vaše srce nosi sa opterećenjem. Tijekom ovog testiranja moguće je otkriti nepravilnosti u radu srca, smanjenu opskrbu srčanog mišića krvlju. Ergometrija se može izvoditi opterećenjem na pokretnom tepihu ili biciklu-ergometru. Ergometrija pokretnim tepihom kakva se izvodi u našoj ustanovi jednostavnija je za pacijenta.

Kako se pripremiti za ergometriju?

Osnovni uvjet za obavljanje ergometrije jest sposobnost praćenja pokretne trake. Svako stanje koje znatnije utječe na pokretljivost kao npr. artritis, operacije ili ozlijede lokomotornog sustava, može otežati ili onemogućiti izvođenje pretrage. Također je preporučljivo ne konzumirati veće obroke sat – dva prije testiranja. Za testiranje je dobro ponijeti udobnu obuću i odjeću. Na dan testiranja potrebno je uzeti SVU svoju redovnu terapiju.

Zašto se ergometrija izvodi?

Tijekom fizičke aktivnosti tijelu treba više kisika i hranjivih tvari, zbog čega srce mora tijelu isporučiti više krvi. Ovim testiranjem ispitujemo da li srčani mišić može isporučiti potrebne količine krvi organizmu te da li srce tijekom pojačanog opterećenja dobiva dovoljno hranjivih tvari i kisika. Utvrđuje se općenito funkcionalno stanje organizma te služi za procjenu optimalne količine fizičke aktivnosti.

Ergometrija služi za:

• dijagnostiku bolesti koronarnih arterija

• otkrivanje uzroka simptoma bolova u prsištu, zaduhe ili omaglica

• procjenu optimalne razine kardiovaskularnog opterećenja kod vježbanja

• praćenje učinka kardiološke terapije

• procjena kardiovaskularnog rizika

Što možete očekivati?

Nakon kontrole tlaka i pulsa te općeg stanja na prsište se priključuju se elektrode za EKG koje tijekom cijelog testiranja prate rad Vašeg srca. Tijekom testiranja pokretna traka postepeno ubrzava i mijenja nagib kako bi se dobio dojam uzbrdice i sve jačeg opterećenja. Testiranje traje desetak minuta, izvodi se do postignutog planiranog opterećenja ili do pojave simptoma koji zahtijevaju prekid testa. Nakon opterećenja slijedi faza oporavka u kojoj pratimo vrijeme potrebno za normalizaciju vitalnih parametara ili nestanak simptoma. Tijekom cijelog testiranja kontinuirano se nadziru tlak, puls, respiracije i elektrokardiogram.

Kakvi su rizici izvođenja ergometrije?

Za ljude bez teških bolesti kardiovaskularnog sustava ergometrija je sigurna pretraga sa niskom stopom neželjenih događaja. Učinci i rizici ergometrije su u takve populacije jednaki rizicima umjerenog do jačeg vježbanja. Kod ozbiljnijih kardiovaskularnih bolesti ergometrija nosi malen rizik izazivanja aritmija ili simptoma tijekom testiranja zbog čega se test uvijek provodi pod liječničkim nadzorom.

Kome treba ergometrija?

Bolestima kardiovaskularnog sustava treba vremena da se razviju i naprave štetu. Ergometrija je sigurna, minimalno invazivna i učinkovita metoda kojom otkrivamo takve bolesti prije nego učine trajnu štetu na Vašem srcu, mozgu i žilama. Najviše koristi od ove pretrage imaju osobe sa jednim ili više čimbenika kardiovaskularnog rizika, starije od 50 godina, pušači. Rano otkrivanje ovih bolesti daje nam priliku intervencijama spriječiti najteže komplikacije kao što je infarkt.

Obratite nam se za savjet o kardiovaskularnoj prevenciji!

iStock-925425834.jpg